In Navarrenx - Reisverslag uit Navarrenx, Frankrijk van Alex Rombout - WaarBenJij.nu In Navarrenx - Reisverslag uit Navarrenx, Frankrijk van Alex Rombout - WaarBenJij.nu

In Navarrenx

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

10 September 2015 | Frankrijk, Navarrenx

We zijn van Sauveladen de gite-bistro van Jef en Jil naar Navarrenx gelopen. Er kwam nog een Noor uit Bergen voorbij. Hij leed ernstig. Hij loopt slechts 1 week en heeft overal pijn.
Het is lekker weer. Voor het eerst lopen we zonder hoed. Rond 3 uur zijn in Navarrenx. Een mooie Wandeling met wel wat venijnige klimmetjes erin. Kwamen in een dal een spiksplinternieuw altaar tegen. Heel mooi gemaakt. Kitty foto's van gemaakt.
In Navarrenx was het even zoeken, maar er is een camping en daar hebben we de was gedaan.En Kitty heeft eindelijk gezwommen en dus haar badpak niet voor niets meegesleept.
Daarna het stadje gaan bekijken. In de kerk is om 18 uur een welkom voor de pelgrims.
Wij ernaartoe. Een mevrouw vertelde over de historie van de kerk. Daarna kwam er een man nogal achteloos met zijn paraplu. Hij begon alsof hij alweer hetzelfde verhaaltje zou afdraaien, maar raakte steeds meer begeesterd.
Volgens hem is pelgrimage op 3 assen te beschouwen. De verticale met God. Daarbij wees hij ook naar boven. Bij is zeer sprekend in zijn mimiek. De relatie met jezelf, door te wandelen wordt je geconfronteerd met de door God geschapen prachtige natuur en die helpt om problemen los te laten( 2e). Je loopt met anderen over hetzelfde pad. Dat
is de 3 e as: de relatie/ ontmoeting met de andere pelgrim.
Vervolgens zei hij dat hij een prachtige stem heeft en heel mooi kan zingen. Dat bleek hij zong voor, en wij moesten nazingen. Het klonk prachtig.
We zongen Ultriae.
Vervolgens gaf hij ons de zegen.
Wij zijn daarna gaan eten in de Auberge du Bois. Overvloedig zeer klassiek Frans getafeld.
Heel apart er stonden rijen met tafels gedekt,de mevr vroeg niet wat we wilde eten maar zette alles neer.
Het was een heerlijke soep en daarna kwam alles uit de frietpan.
we roken helemaal naar frietvet.